Масевицький ліцей
Рокитнівської селищної ради

ПІБ директора, рік народження, освіта: Смик Людмила Миколаївна, 18.02.1976, вища, старший вчитель. /Files/images/98194002_688249325295455_3585052168824029184_o.jpg

Назва навчального закладу, який закінчив, спеціальність, стаж педагогічної роботи: Рівненський державний гуманітарний університет, вчитель початкових класів, української мови та літератури, 27 років.

Стаж на посаді директора:18 років.

Дата заснування:1957 рік.

Адреса, контактний телефон, e-mail, адреса Веб-сайту: вул. Центральна,113, с. Масевичі, Сарненський район, Рівненська область, masevichi@i.ua,

Форма власності

Комунальна власність: комунальна організація.


Демократичному суспільству потрібна демократична громадсько-активна школа. Наш ліцей є саме таким. В закладі не просто надаються освітні послуги учням, а особливу увагу спрямовано на партнерство ліцею і громади, а також на розвиток громадської реалізації, самоуправління, а в кінцевому рахунку – на розвиток громадського суспільства в цілому, що є необхідною умовою розбудови демократії в Україні.

Міжнародні стандарти діяльності громадсько-активних шкіл

Спираючись на бачення відомого американського вченого Джона Д’юї про те, що освіта – це не підготовка до життя, освіта – це і є саме життя, у 1935 році у Флінті, штаті Мічиган (США), зародився рух громадсько-активних шкіл, який зараз діє більш ніж у 85 країнах світу.

Громадсько-активні школи існують у всьому світі для того, щоб допомогти дітям та їхнім родинам використовувати наявні ресурси громади якомога ефективніше. Утілення в життя різноманітних програм показало, що резерви у кожної громади значні. Будь-яку ідею можна реалізувати, якщо вона є реальною і викликає інтерес чи в певної її частини усієї громади. Завжди є активні люди, яких маємо підтримувати, вислуховувати спільні ідеї та реалізовувати їх через школу. Загальноосвітня школа може бути ресурсом не тільки для навчання дітей, але й центром активності громади, яка мешкає навколо. Представники громад погоджуються, що приміщення школи можливо використовувати упродовж усього дня, і не тільки учнями, але й усіма мешканцями громади. Школа – для громади, громада – для школи.

Громадсько-активна школа – це навчальний заклад, у якому велика увага приділяється налагодженню партнерських стосунків між школою та всіма ресурсами, що існують у громаді. В громадсько-активній школі значна увага приділяється освітнім, соціальним, оздоровчим послугам, розвитку молодіжного руху та залучення громадян, покращенню навчання учнів, зміцненню родини та відносин між мешканцями громади. Школи стають освітніми, культурними центрами відпочинку для осіб будь-якого віку. Вони відкриті для кожного – цілий день, щодня, увечері та на вихідних. Використовуючи загальноосвітні школи як громадські центри, громадсько активні школи залучають нових партнерів, тим самим створюючи великий спектр послуг для дітей, молоді, сімей та громад. Численні дослідження та значний досвід свідчать, що молоді потрібен великий вибір можливостей та підтримка. Тому діяльність громадсько активних шкіл позитивно впливає не лише на самооцінку молодих людей, а й на розвиток громади в цілому.

Модель громадсько-активної школи:

  • широке ефективне використання ресурсів громади в інтересах усіх її мешканців;
  • різноманітні освітні послуги для всіх мешканців;
  • соціальні послуги
  • взаємовигідна активна співпраця між школою, громадою, місцевою владою,комерційними і громадськими організаціями
  • залучення громадян до процесів управління
  • покращення рівня та життя громади

Особливістю нашої громадсько - активної школи є її адаптованість. Ми шукаємо свій власний шлях розвитку за моделлю громадсько - активної школи, і усвідомлюємо, що школа може надавати не лише якісні освітні послуги учням, але й послуги всій громаді, разом змінюючи життя на краще.

Громадсько-активна школа-школа, в якій є:

  • спільні переконання щодо освіти як процесу, що відбувається впродовж усього життя;
  • спільний голос у визначенні потреб та ресурсів громади;
  • можливість для батьків бути залученими до процесу прийняття рішень щодо якості освіти;
  • визнання ролі усіх членів громади в освіті та розвитку громади, покращенні життя для кожного члена громади.

В нашому навчальному закладі велика увага приділяється налагодженню партнерських стосунків між школою та всіма ресурсами, що існують в громаді. Ми приділяємо значну увагу освітнім, соціальним, оздоровчим послугам, залученню громади до управління навчальним закладом, покращенню навчання учнів, зміцненню родин та відносин між мешканцями громади.

Програма «ГАШ» реалізовує головну мету демократичної освіти, впливає на позитивний розвиток громади, тому є актуальною у сучасному суспільстві.

У 2009 році було розроблено міжнародні стандарти якості діяльності ГАШ. Проведення самооцінки діяльності школи допомагають ГАШ зробити діяльність школи більш ефективніше.

Стандарти громадсько-активних шкіл охоплюють такі сфери:

1.Лідерство.Розвиток і покращення діяльності школи залежить від сильної команди, яка об'єднана спільним баченням, цінностями у досягненні мети школи. Ефективний керівник забезпечує працівників усіма необхідними ресурсами, можливостями та підтримкою для проведення діяльності високої якості.

Лідерство –це робити правильні речі.

Менеджмент – робити речі правильно.

2.Партнерство.Ефективна ГАШ спрямовує свою діяльність на розвиток партнерських стосунків з установами, що є на території громади. Такі стосунки забезпечують гармонійну роботу різних установ з дітьми, їхніми сім’ями та місцевою громадою, забезпечують тісну співпрацю та підтримку один одного.

3.Соціальна інклюзія. Однією з найкращих рис ГАШ є створення умов та можливостей навчання для всіх дітей і дорослих, не зважаючи на їхнє походження, релігійні віросповідання, етнічний та соціальний статус, стан здоров’я тощо. Важливою місією таких шкіл є забезпечення учнів рівним доступом до навчання та сприяння створенню навчальної атмосфери у класі, вільної від упереджень та стереотипів, а також реалізації програм, доступних для всіх членів громади.

4.Послуги.ГАШ є центральним ресурсним центром у місцевій громаді й надає їй певні послуги, які визначені відповідно до потреб мешканців. Послуги надають підтримку сім’ям та можливості для навчання дорослих. Школа може самостійно впроваджувати послуги та залучати до їх реалізації інші установи на території школи або громади.

5.Волонтерство.ГАШ заохочує учнів брати активну участь у житті громади. Це допомагає їм реалізувати навчальні ситуації, розглянуті у класі, в реальному житті. Волонтерство розвиває в учнів почуття довіри та поваги до мешканців громади та забезпечує важливу умову розвитку дитини – її співпрацю з іншими членами громади, а не тільки з батьками і вчителями. ГАШ залучає до волонтерства не лише дітей, а й їх батьків та членів громади.

6.Навчання впродовж усього життя. Навчання впродовж усього життя є важливим елементом для всіх людей, які реагують на зміни і слідкують за швидким розвитком сучасного світу. Для учнів важливо розуміти, що навчання – це процес, який відбувається впродовж усього життя, а школа – не є єдиним місцем для навчання. Прикладом цього повинні бути дорослі, які показують, що навчання може бути не лише задля роботи, а й задля задоволення.

7.Розвиток громади. ГАШ – це школа, яка сприяє розвитку громади. У деяких країнах школа є важливим каталізатором змін та процвітання у своїй місцевості, в інших цю місію виконують інші установи. Індикатором таких шкіл є те, що вони є місцевими лідерами розвитку громади. У цьому випадку вони допомагають громадським групам застосовувати всі свої сили при виконанні завдань, залучати до цього громадськість та надавати послуги місцевому населенню.

8.Залучення батьків. Добре відомо, що учні навчаються краще, якщо їхнє навчання підтримують батьки. Усім батькам слід знати потреби розвитку дитини та якнайкраще забезпечити навчальне середовище вдома. Для цього необхідна активна співпраця між батьками та вчителями. ГАШ надає можливість для батьків бути залученими до процесу прийняття рішень щодо якості освіти їх дітей та участі у житті школи.

9.Шкільна культура. Важливим елементом ГАШ є те, що вони відкриті та сприятливі до змін. В основі навчальних методів таких шкіл лежать демократичні цінності. Працівники школи роблять усе можливе, аби знайти кращі способи розкриття потенціалу у дітях, в їхніх сім’ях і всіх членах громади. Шкільна культура полягає у тому, аби розвинути бажання учнів бути інноваційними, творчими та активними у житті навчального закладу. Проведення самооцінки своєї діяльності, як того вимагають міжнародні стандарти ГАШ, може стати ключовим елементом створення сильної та ефективної позиції школи. Цей процес складається з перегляду своїх можливостей, оцінювання та визначення досягнень.

Визначені стандарти самооцінки є основою для розробки плану дій розвитку громадсько-активної школи.

Кiлькiсть переглядiв: 592