Повернутися до звичайного режиму

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Про затвердження плану заходів на 2022-2023 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.


/Files/images/222/unnamed (2).jpg

Державний стандарт початкової освіти (постанова Кабінету Міністрів України 21 лютого 2018 р. № 87 (зі змінами)

Наказ МОН від 13.07.2021 № 813 “Про затвердження методичних рекомендацый щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти”

Методичні рекомендації МОН щодо оцінювання у 5-6 класах НУШ

НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати цю школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння.

Формула НУШ

Формула НУШ складається з дев'яти компонентів:

  • Формування компетентностей
  • Умотивований учитель, що має можливість розвиватися і свободу впроваджувати нові напрацювання
  • Ціннісне виховання
  • Автономія для шкіл
  • Трикутник партнерства учень-вчитель-батьки
  • Дитиноцентризм
  • Нова структура школи
  • Справедливий розподіл публічних коштів
  • Сучасне освітнє середовище

/Files/images/222/novaya-ukraynskaya-shkola-1-7036x.jpg Ключові компетентності

10 Ключових компетентностей:

  • Спілкування державною (і рідною, у разі відмінності) мовами
  • Спілкування іноземними мовами
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Ініціативність і підприємливість
  • Соціальна та громадянська компетентності
  • Обізнаність та самовираження у сфері культури
  • Екологічна грамотність і здорове життя

Усі компетентності є однаково важливими. Вони розвиваються на різних уроках впродовж всього періоду навчання. Спільними для всіх компетентностей є вміння читати і розуміти прочитане, висловлювати думку усно і письмово, критичне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, виявляти ініціативу, творити, уміння вирішувати проблеми, оцінювати ризики та приймати рішення, уміння конструктивно керувати емоціями, застосовувати емоційний інтелект, здатність співпрацювати в команді.

Через новий підхід до навчання та очікуваних результатів (оволодіння компетентностями замість засвоєння певного обсягу навчального матеріалу) буде створена нова система оцінювання результатів навчання та змінено зміст ЗНО.

Особливістю Нової української школи є, поміж іншого, організація такого освітнього середовища, що сприятиме вільному розвитку творчої особистості дитини. З цією метою змінюються просторово-предметне оточення, програми та засоби навчання. У Новій українській школі зростає частка проектної, командної, групової діяльності у педагогічному процесі. Відповідно урізноманітнюються варіанти організації навчального простору в класі. Крім класичних варіантів, використовуються новітні, наприклад, мобільні робочі місця, які легко трансформувати для групової роботи. Планування і дизайн освітнього простору школи спрямовуються на розвиток дитини та мотивації її до навчання. Освітній простір Нової української школи не обмежується питаннями ергономіки. Організація освітнього простору навчального кабінету потребує широкого використання нових ІТ-технологій, нових мультимедійних засобів навчання, оновлення навчального обладнання, що здійснюється через такі осередки:

  • осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями;
  • змінні тематичні осередки, в яких розміщуються дошки/фліп-чарти/стенди тощо;
  • осередок для гри, оснащений настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор;
  • осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт;
  • куточок живої природи;
  • осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м'яким покриттям;
  • дитяча класна бібліотечка;
  • осередок вчителя, оснащений столом, стільцем, комп'ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.

Освітній простір Нової української школи у нашому ліцеї

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-46-986.jpg /Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-47-673.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-47-237.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-12-54-549.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-47-908.jpg /Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-47-796.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-48-170.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-48-345.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-48-694.jpg /Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-48-508.jpg

/Files/images/nush/изображение_viber_2023-02-06_13-13-48-913.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 218